STANDAARD VERKOOPVOORWAARDEN
Algemene verkoopsvoorwaarden :
1. Alle klachten
betreffende de koopwaren dienen ons binnen de acht dagen na ontvangst
van de goederen of na factuurdatum per aangetekend schrijven aan de
vennootschap te worden bezorgd en dit voor elk gebruik van de goederen.
Eventuele klachten doen geen afbreuk aan de contractuele voorziene betalingstermijnen.
2. De factuur is betaalbaar binnen de vijtien dagen na ontvangst van de factuur, tenzij anders overeengekomen.
3.
De prijzen zijn netto prijzen exclusief BTW. Alle taksen,
rechten en kosten verschuldigd bij de levering of nadien vallen ten
laste van de koper.
4. Een bestelling impliceert automatisch de aanvaarding van de algemene verkoopsvoorwaarden.
5.
Elke niet-tijdige betaling wordt, zonder verdere aanmaning,
verhoogd met een verwijlintrest van 10% per maand, naast een
schadevergoeding van 15% tenzij deze wordt overschreden door de reële
kostprijs van alle relevante invorderingskosten.
6. De
leveringstermijnen zijn louter informatief en daarom niet bindend. Een
vertraging in de levering kan geen contractbreuk, noch aanvraag tot
vergoeding ten gevolge hebben.
7. De verzending van de goederen geschiedt op risico van de koper.
8. Er kan enkel via een schriftelijke bevestiging van ons van deze verkoopsvoorwaarden worden afgeweken.
9. De goederen blijven eigendom van de verkoper tot ontvangst van de volledige betaling.
10.
Elke annulering van een bestelling dient schriftelijk te gebeuren.
Indien de klant een bestelling annuleert, zal hij volgende
annulatievergoeding betalen, rekening houdende met het feit dat wij
steeds maatwerk afleveren:
a. Bij annulatie voor de uitvoering van de bestelling: 20% van het totale bedrag van de bestelling.
b.
Bij annulatie nà de aanvang van de uitvoering van de bestelling: de
reële schade, zijnde minstens de prijs van de uitgevoerde werken en
aangekocht of geproduceerde materialen verhoogd met 20% van het totale
bedrag van de bestelling.
De verschuldigde annulatievergoeding is alleszins minstens gelijk aan het reeds gefactureerd bedrag.
11. Bij betwisting zijn enkel de rechtbanken bevoegd van het rechtsgebied van de maatschappelijke zetel van Belcophar BV.
Conditions générales de vente :
1.
Toutes les réclamations concernant les marchandises doivent être
adressées par lettre recommandée directement à notre société, au plus
tard endéans la huitaine après réception des matériaux ou de la facture.
En tous cas les réclamations seront faites avant tout usage des
matériaux.
Les réclamations ne changent en rien les délais de paiement contractuellement stipulés.
2. La facture est payable dans les quinze jours qui suivent sa réception, sauf convention contraire.
3.
Les prix sont des prix nets, hors TVA. Tous les droits, taxes
et frais dus lors de la livraison ou par la suite, sont à charge de
l’acheteur.
4. Une commande implique automatiquement l’acception de nos conditions générales de vente.
5.
En cas de paiement tardif et sans mise en demeure, le solde dû sera
majoré d’intérêts de retard de 10% par mois et des dommages-intérêts de
15% à moins que le montant réel de tous les frais de recouvrement ne
soit supérieur à ce dédommagement forfaitaire.
6. Les
délais de livraisons sont à titre informatif en ne nous engagent pas.
Un retard dans la livraison ne peut pas entraîner une rupture de contrat
ni une demande de dédommagement.
7. L’envoi des marchandises se fait aux risques de l’acheteur.
8.
Des dérogations aux présentes conditions générales de vente ne
nous sont opposables que si nous les avons confirmées par écrit.
9. Les marchandises restent la propriété du vendeur jusqu’à la réception du paiement complet.
10.
Toute annulation de commande doit être faite par écrit. Si le client
annule une commande, il paiera les frais d'annulation suivants, en
tenant compte du fait que nous livrons toujours un travail sur mesure :
a. En cas d'annulation avant l'exécution de la commande : 20% du montant total de la commande.
b.
En cas d'annulation après le début de l'exécution de la commande : les
dommages réels, étant au minimum le prix des travaux exécutés et des
matériaux achetés ou produits majorés de 20% du montant total de la
commande.
Les frais d'annulation dus sont dans tous les cas au moins égaux au montant déjà facturé.
11.
Toutes les litiges entre parties seront exclusivement soumis au juge
compétent en la matière à la juridiction de la siège social de
Belcopar BV.
General sales conditions:
1.
All complaints concerning the goods must reach the company by registered
letter or by email within 8 days after the reception of the goods or
after invoice date and this before any use of the goods. This does not
apply to the latent defects.
Possible complaints have no bearing on the contractual stipulated payment terms.
2. The invoices are payable within fifteen days after reception of the invoice, except when agreed otherwise.
3.
The prices are net exclusive VAT. All taxes, duties and costs due
at time of delivery or afterwards shall be borne by the buyer.
4. An order automatically implies acceptance of the general sales conditions.
5.
In case of late payment a penalty for late payment of 10% per month
will be applied without formal notice, raised with an indemnification
of 15%, unless this indemnification is exceeded by the real and relevant
recovery costs.
6. Lead times are given for information
only and are not binding to us. A delay in delivery cannot result in
contract cancellation or request for compensation.
7. Shipment of goods shall take place at the risk of the buyer.
8. Deviations from these sales conditions shall only be enforceable against us if they are confirmed by us in writing.
9. The goods remain the property of the seller until receipt of the full payment.
10.
Any cancellation of an order must be made in writing. If the customer
cancels an order, he will pay the following cancellation fee, taking
into account the fact that we always deliver custom work:
a. In case of cancellation before the execution of the order: 20% of the total amount of the order.
b.
In the event of cancellation after the start of the execution of the
order: the real damage, being at least the price of the work performed
and materials purchased or produced increased by 20% of the total amount
of the order.
The cancellation fee due is in any case at least equal to the amount already invoiced.
11.
Any dispute arising between parties shall be brought to the competent
court of the jurisdiction of the social seat of Belcophar BV.